Panasonic Lumix DMC-FZ2500 (FZ2000)

Kompletní přehled

Přímým nástupcem modelu FZ1000, který jsme přezkoumali v červnu 2014, je nová kamera Panasonic Lumix FZ2500 s objektivem s delším zoomem a představí některé sofistikované funkce záznamu videa na populární řadu digitálních zrcadlovek s pevným objektivem. Snímač BSI-CMOS o rozměrech 20,1 megapixelů se od předchozího modelu nezměnil, ale procesor Venus Engine je nyní stejný jako u nejnovějších fotoaparátů řady G. A nový fotoaparát dokáže shodit (nebo udělat lépe) video schopnosti zařízení GH4 .

Panasonic Lumix DMC-FZ2500 (1)

Objektiv s 16x optickým zoomem FZ1000 byl nahrazen objektivem Leica DC Vario-Elmarit s ohniskovou vzdáleností 8,8 až 176 mm (ekvivalent 24-480 mm ve formátu 35 mm) a maximální otvory v rozmezí f / 2,8-4,5. Minimální clona se přesunula z F / 8 v FZ1000 na f / 11 ve FZ2500. Některý přenos světla je obětován při nastavení 176 mm, což umožňuje delší zoom.

Pro dosažení tohoto rozšíření společnost Panasonic změnila optický návrh přidáním prvku a nahrazením některých tak, že poskytne pět asférických čoček (s osmi asférickými povrchy) a jeden ultralehký objektiv s indexem lomu. Byly přidány dva filtry s neutrální hustotou, které lze kombinovat, aby zajistily skvělou kontrolu nad přenosem světla, se čtyřmi volitelnými nastaveními a polohou Off na levé straně barelu objektivu.

Panasonic také vyměnil sedmipatovou duhovou clonu do jedné s devíti noži, která by měla přinést atraktivnější vzhled. Více čepelí vytváří kruhový otvor.

Současně byly zavedeny nové pohonné mechanismy pro ovládání nastavení clony a zoomového mechanismu. U prvního nového akčního členu na bázi galvanometru je zajištěno plynulé nastavení clony pro plynulé nastavení expozice při fotografování filmů.

Přepínač na přemísťování objektivu na kolejnicích a vačkách spíše než na vačkách usnadnil minimalizaci posunu obrazu a rozmazání při zvětšování tím, že udržuje fotoaparát více vystředěný a vyváženější. Navíc nový motor s bezzávitovým pohonem zoomu umožňuje objektivu plynule měnit pomalou rychlost a uživatelům umožňuje plynulé přiblížení nebo oddálení po dobu až 30 sekund při nahrávání videoklipu.

S novým 5-osým systémem HYBRID OIS + se zlepší stabilizace uvnitř objektivu, která dokáže opravit pět typů chvění fotoaparátu, které obvykle ovlivňují dynamičtější pohyby, ke kterým dochází při záznamu filmů při chůzi, běhu nebo fotografování z pohybujícího se vozidla. Také minimalizuje vzhled rozostření při fotografování filmů jednou rukou. 

Kolem horního a zadního panelu a podél levé strany barelu objektivu je nyní rozmístěno sedm tlačítek programovatelných funkcí (Fn). Každá z nich může být nastavena pro přístup k podnabídkám pro většinu funkcí běžně obsažených v nabídce fotoaparátu, včetně 35 funkcí uvedených v našem přehledu FZ1000 .

Pro doplnění zdokonalených funkcí FZ2500 Panasonic přidal 3,5 mm konektor pro sluchátka, který umožňuje uživatelům sledovat zvukové stopy při natáčení filmů. 3,5mm konektor mikrofonu přenáší z FZ1000.

Baterie FZ2500 je stejná jako FZ1000 a objektiv s delším zoomem a skutečnost, že standardní test na životnost baterie CIPA vyžaduje, aby byl objektiv posunut po celém rozsahu zoomu několikrát, není divu, že jeho kapacita je snížena. Očekávejte, že při nahrávání snímků s monitorem nebo 270 snímků při použití EVF můžete zaznamenat zhruba 350 snímků. Na dobití vyčerpané baterie by měla trvat přibližně 140 minut a fotoaparát je dodáván s samostatnou nabíječkou.

Pro koho to je?

Stejně jako předchozí modely FZ je model FZ2500 určen pro fotografy, kteří chtějí většinu funkcí fotoaparátu DSLR bez potíží s nutností výměny čoček. Zatímco snímač o rozměrech 12,8 x 9,6 mm je ve většině fotoaparátů s výměnnými objektivy menší než čipy, je větší než snímače v mnoha digitálních kamerách s pevným objektivem a je pravděpodobně lepší kvality obrazu.

Cítili jsme, že by bylo vhodné porovnat klíčové funkce FZ2500 s FZ1000, který pokračuje v sestavě Panasonic (přinejmenším zatím) a je levnější volbou, pokud nepotřebujete špičkové video funkce. V následující tabulce můžete zkontrolovat podobnosti a rozdíly.

Panasonic FZ2500

Panasonic FZ1000

Velikost snímače

13,2 x 8,8 mm

Efektivní rozlišení

20,1 megapixelů

Rozsah zvětšení (35mm ekvivalent)

24-480mm

25-400 mm

Max. rozsah clony

f / 2,8-4,5

f / 2,8 až f / 4

Konstrukce objektivu

16 prvků v 11 skupinách (5 asferických čoček a 1 objektiv UHD)

15 prvků v 11 skupinách (5 asferických čoček a 4 objektivy ED)

Max. statický obraz

5480 x 3656 pixelů

5472 x 3648 pixelů

Max. video rozlišení

4096 x 2160 pixelů

3840 x 2160 pixelů

Max. rychlost stálého snímání

12 fps

12 fps 

Kapacita vyrovnávací paměti

~ 100 JPEG,> 30 snímků, pokud jsou k dispozici soubory ve formátu raw

80 JPEG nebo 9 raw

Monitor / rozlišení

Volný úhel 3,0 palce, 1 040 000 bodů

Kloubový 3palcový TFT; 920 000 bodů

Hledáček / rozlišení

OLED EVF s 2,360,000 body

Rozsah rychlosti závěrky

Elektronické - 1 až 1/16 000 s; mechanické - 60 až 1/4000 sec.

Rozsah ISO

100-12800 (rozšíření na ISO 80 a ISO 25600)

125-12800 (rozšíření na ISO 80 a ISO 25600)

Připojení

USB 2.0, micro HDMI typ D (10bitový monitor 4: 2: 2 8bit / 4: 2: 2); 2,5 mm vzdálený terminál, 3,5 mm konektory pro mikrofon a sluchátka, Wi-Fi (IEEE 802.11b / g / n)

USB 2.0, mikro HDMI typ D, 2,5 mm vzdálený konektor, 3,5 mm mikrofon. jack, Wi-Fi (802.11b / g / n s NFC)

Kapacita baterie

350 snímků / nabití 

360 snímků / nabití 

Rozměry (š xvxh)

137,6 x 101,9 x 134,7 mm

136,8 x 98,5 x 130,7 mm

Hmotnost s baterií a kartou

966 gramů

826 gramů

 

Snímač je navržen tak, aby podporoval nahrávání videa 4K a v této oblasti je FZ2500 jedním z nejvýkonnějších dostupných modelů. Protože může nahrávat v rozlišení Cinema 4K 4096 x 2160 pixelů a UHD 4K při rozlišení 3840 x 2160 pixelů s rychlostí snímků 24fps nebo 30fps ve formátech MOV nebo MP4, může sloužit jako zálohovací kamera v nízkorozpočtových profesionálních filmových výhledech.

Objektiv s 20násobným zoomem (ekvivalent 24-480mm ve formátu 35mm) je použitelný pro sportovní a divokou fotografii, částečně díky maximální rychlosti závěrky 1/4000 sekundy a snímkové rychlosti 12 fps pro nepřetržité fotografování. Objektiv také pokrývá "ideální" ohniskovou vzdálenost pro fotografování na výšku a na šířku, a ačkoli je fotoaparát na velké straně, není příliš nápadné, aby byl použit pro pouliční fotografie. Model FZ2500 je podobný FZ1000 v kvalitě stavby, který je konstruován s kovovým podvozkem pokrytým polykarbonátovým pláštěm, který má tvarovanou gumovou povrchovou úpravu, díky níž se fotoaparát pohodlně drží a pracuje. Přilnavost je přiměřeně velká a má tvarování pro prostřední prst uživatele a na zadním panelu je opěrka palce opatřená gumou.

Když je fotoaparát držen, ukazováček uživatele by měl přirozeně sedět nad tlačítkem spouště a měl by mít snadný přístup k páce zoomu, která ho obklopuje. Stejně jako model FZ1000 funguje FZ2500 nejlépe při použití obou rukou, levá ruka držáku objektivu, kde může upravit kroužky zaostření a zoomu a má snadný přístup k filtrům ND a třem funkcím (Fn) na levé straně objektivu.

Ovládací prvky na horním panelu se podobají ovládacím prvkům FZ1000 s voličem režimů pohonu vlevo od krytu EVF (nezměněný od FZ1000) a volič režimů doprava. Režim režimu disku byl přidán režim 4K Photo, zatímco jedna z uživatelských pamětí na voliči režimů byla nahrazena režimem fotografování Panorama.

Panasonic přidal druhý ovladač k FZ2500, který se nachází těsně za spouště, kde je snadno dosažitelný. Hlavní ovládací knoflík byl zvednut, aby seděl na horní straně horního panelu, kde je také jednodušší nastavit než poloviční vložka FZ1000. Funkce a tlačítka pro filmy byly na novém fotoaparátu vyměněny a zařízení je nyní označeno jako Fn4, pokračování číslování tlačítek na boční straně objektivu.

Objektiv se při zapnutí fotoaparátu rozšiřuje o 50 mm, jak je znázorněno na obrázku. Zvětšení a zaostření se však provádí přesunutím vnitřních prvků, takže zůstane v této poloze, bez ohledu na zvolené nastavení zvětšení. Při zvětšování ohniskové vzdálenosti se maximální clonové kontrakty zobrazují v následující tabulce. Nezapomeňte, že jsou zobrazeny ohniskové vzdálenosti ekvivalentu 35 mm, protože jsou zobrazeny na monitoru.

Nastavení ohniskové vzdálenosti

Max. clona

Minimální clona

24mm

f / 2.8

f / 11

30mm

f / 3.1

40mm

f / 3.4

50mm

f / 3,6

70mm

f / 3,9

100mm

f / 4.2

150mm

f / 4.3

200mm

f / 4.3

350mm až 480mm

f / 4.5

Na levé straně krytu EVF jsou dvě ovládací prvky. Horní jezdec zvedne blesk a otočný knoflík pod ním nastavuje dioptrické nastavení hledáčku. Rozlišení EVF se od FZ1000 nezměnilo, ale jeho zvětšení se zvýšilo z 0,7x na 0,74x, aby poskytlo lepší pohled.

Rozložení na zadním panelu se od FZ1000 příliš nezměnilo. Rozlišení monitoru bylo zvýšeno na 1040 000 bodů a nyní je povoleno dotyková obrazovka. Ovládání zámku AF / AE, které se také používá k nastavení režimů ostření, bylo otočeno o 90 stupňů ve směru hodinových ručiček a funkční tlačítka byla znovu očíslována, aby bylo možné přidávat další tlačítka.

Paměťová karta si uchovává vlastní slot v pravém bočním panelu, zatímco baterie má vyhrazenou přihrádku v rukojeti, která je přístupná přes zdvihací kryt na základní desce. Také na základové desce je kovová objímka stativu, která je umístěna uprostřed a je v souladu s optickou osou čočky.

Zpracování snímačů a obrazů

Snímač CMOS o rozměrech 20,1 megapixelů a 13,2 x 8,8 mm je prakticky totožný s čipem v modelu FZ1000 a podporuje standardní rozsah ISO 100 až 12 800 s dostupnými rozšířeními podle ISO 80 a ISO 25 600. Panasonic neuplatňuje nároky na obrazový procesor, ale je jisté, že čtyřjádrový procesor Venus Engine, který je součástí modelu FZ1000, prošel určitými zlepšeními, aby podpořil vylepšené funkce videa v novém fotoaparátu.

Pokryli jsme různé velikosti obrázků v našem Prvním přehledu FZ1000 , který poskytuje průvodce tím, co nabízí FZ2500. Nepřetržité rychlosti fotografování jsou z velké části nezměněny a FZ2500 dokáže zaznamenávat až 12 snímků za sekundu (fps) s pevným zaostřováním nebo 7 snímků za sekundu při nepřetržitém AF. Paměť vyrovnávací paměti však byla rozšířena a může obsahovat až 100 souborů JPEG (v závislosti na kompresi) nebo 30 nespracovaných snímků, ve srovnání s 80 soubory JPEG nebo 9 raw souborů pro FZ1000.

Režimy snímání snímků 4K fotografie společnosti Panasonic jsou plně podporovány, mezi nimi režim 4K Burst, který zaznamenává 4K video při stisknutí tlačítka spouště, režim 4K Burst (S / S), který zahájí nahrávání po stisknutí tlačítka spouště, stiskněte druhýkrát režim 4K předběžný sériový režim, který zahájí záznam při jeho výběru a uloží poslední 30 snímků zachycených před stisknutím tlačítka spouště.

Různé funkce Post Focus umožňují fotografům vybrat různé body zaostření v rámci jednoho snímku. Integrované stohování zaostření umožňuje uživatelům naprogramovat sekvenci posunutí zaostření, aby využili nejvyšší výkonnost clony a současně zvýšily hloubku ostrosti v konečném snímku.

Video

Panasonic vidí FZ2500 jako verzi s pevným objektivem vlajkové lodi Lumix GH4 , která od jejího vydání byla vyhledávaná fotografy, kteří se specializují na natáčení videa. Zatímco snímač v modelu FZ2500 je menší než snímač v modelu GH4, je to více než přiměřené pro zachycení filmových klipů 4K v rozlišení 4,1 kb / s (4 096 x 2 160 pixelů), což je větší než nejvyšší rozlišení dostupné na GH4. Vlastní video grafické uživatelské rozhraní dělá natáčení filmů mnohem intuitivnější. 

K dispozici jsou tři filmy: AVCHD, MP4 a MOV, kde FZ1000 poskytuje pouze výstup AVCHD a MP4. Stejně jako v modelu FZ1000 je nejvyšší rozlišení dostupné v režimu AVCHD Full HD (1920 x 1080 pixelů), ačkoli jsou podporovány snímky za 50 snímků za sekundu.

MP4 i MOV podporují nahrávání 4K s maximální rychlostí snímání 25 fps. Chcete-li nahrávat s rozlišením DCI 4K, musíte v podnabídce Systémová frekvence nastavit 24,00 Hz (CINEMA), které se nachází na stránkách nastavení (nástroje). Dalšími položkami této podnabídky jsou nastavení NTSC a PAL.

Zatímco FZ1000 byl omezen na 29 minut a 59 sekund videa na klip, FZ2500 podporuje 'neomezený' video záznam, zatímco úložný prostor a energie baterie zůstávají k dispozici, ačkoli to může být ovlivněno nastavením frekvence systému. A přestože FZ1000 dokáže vysílat pouze 8bitové video 4: 2: 2 prostřednictvím portu HDMI na externí rekordér, podporuje FZ2500 10bitový výstup 4: 2: 2 přes HDMI. Může také podporovat simultánní záznam na paměťové kartě v poměru 8: 4: 2: 2 a nahrávání nebude zastaveno odpojením portu HDMI stejně jako u FZ1000.

Pokud zvolíte rozlišení Full HD 1080p ve formátu AVCHD, můžete si vybrat mezi 50p při rychlosti 28 Mbps a 17 Mbps a 25p při rychlosti nahrávání 24 Mb / s. Ve formátu MOV je možnost volby mezi vysoce kvalitními 100 Mb / s IPB nebo 200 Mb / s All-I zachycením s rychlostí snímků 50 fps.

Mezi další funkce pro ukládání filmů patří vítaná podpora V-Log / V-Log L (i když budete muset investovat do placeného upgradu softwaru), nové nastavení stylu fotografií Cinelike D / V, Hue a V LogL, výběr tří jasů úrovně (16-255, 16-235 nebo 0-255) Režim 4K živého oříznutí umožňuje uživatelům oříznout rámeček 4K a zaznamenat film v rozlišení v rozlišení Full HD, takže uživatelé mohou posunout a přiblížit buď na 40 nebo 20 sekund. Uživatelé mohou přesunout oříznutý snímek o monitor přepnutím přepínačů směru šipky.

Při nahrávání ve formátu AVHCD můžete získat přístup k nastavení rychlosti proměnných snímků, které lze použít pro rychlé a pomalé nahrávání. Snímky snímků se pohybují od 2 fps, což zrychluje pohyb až na 120 snímků za sekundu. Hrají zpátky v polovině rychlosti nebo dvojnásobné rychlosti.

Nastavení pomalého přiblížení umožňuje fotoaparátu posunout zvětšení po dobu 10, 20 nebo 30 sekund. Fotoaparát také poskytuje nastavení dolního zvětšení, které využívá přepracovaného objektivu, aby bylo při pohybu fotoaparátu s ohledem na objekt stále hladké. Velikost objektu zůstává konstantní, zatímco se změní úhel pohledu na pozadí.

Funkce zebra a středové značky přenášejí z FZ100 a FZ2500 také poskytuje podporu časového kódu s volbou mezi režimy Run Run a Free Run. Barvy SMPTE, EBU a ARIB mohou být také zobrazeny pro kalibraci a je k dispozici zvukový testovací tón.

Nabídka filmu obsahuje také nastavení redukce blikání plus filtry pro snížení hluku větru a zvuků způsobených operacemi objektivu. Při nastavování úrovně mikrofonu lze k zobrazení zobrazit přístup k referenčním hodnotám a můžete omezit citlivost mikrofonu nebo jej spojit s operací zoomu, což usnadňuje vyzvedávání vzdálených zvuků.

Čas nahrávání se liší podle použitého režimu a nastavení. V režimu MP4 při nahrávání videoklipů 4K můžete očekávat dobu záznamu přibližně 100 minut. To se rozšiřuje na 115 minut pro filmy FHD zaznamenané v režimu AVCHD. Při prohlížení snímků a filmů na obrazovce monitoru je k dispozici přibližně 300 minut přehrávání.

Během nahrávání videoklipů lze pořizovat statické fotografie, ačkoli pouze jako JPEG. Režim filmu obsahuje dvě nastavení: Priorita videa a Priorita fotografie. Oba používají poměr stran 16: 9. Při výběru prvního snímku lze zaznamenat až 10 statických snímků ve velikosti 4K nebo až 40 při rozlišení 1920 x 1080 pixelů. V režimu Priorita fotografie budou snímky zachyceny při rozlišení a kvalitě nastavené pro statické fotografie. Při záznamu snímku obrazovka ztmavne a počet zaznamenatelných snímků se sníží na pět, pokud je nastavena velikost 4K pro kvalitu záznamu nebo 10 snímků v režimu Full HD.

FZ2500 obsahuje režim Snap Movies, ve kterém uživatelé mohou předem nastavit čas záznamu a zachytit filmy "snapshot" v rozlišení Full HD s frekvencí snímků 50 fps. Funkce posunu a vyblednutí zaostření jsou k dispozici a klipy lze upravovat na inteligentním zařízení pomocí aplikace Panasonic Image App.

Fotoaparát také podporuje funkci Pull Focus, ve kterém uživatelé mohou určit, kde zaostření začíná a končí dotykovou obrazovkou. Jednoduše se dotknete počáteční pozice a přetáhnete špičku prstu do koncové polohy a uvolníte prst.

Nezměněné funkce
Režimy Creative Control: Expresivní, Retro, staré dny, High Key, Low Key, Sepia, Monochromatické, Dynamické monochromatické, Rough monochromatické, Silky monochromatické, Působivé umění, High Dynamic, Cross Process, Toy Effect, Toy Pop, Bleach Bypass , Miniaturní efekt, měkké zaostření, fantasy, hvězdný filtr, barva jednoho bodu a sluneční svit.

FZ2500 obsahuje stejné integrované připojení Wi-Fi (802.11n) jako jeho předchůdce, ačkoli bez technologie Near Field Communication (NFC). Vyžaduje, aby aplikace Panasonic Image App, která je k dispozici zdarma pro platformy iOS a Android, byla nainstalována na připojeném smart zařízení.

Tato aplikace umožňuje uživatelům vzdáleně řídit fotoaparát z inteligentního zařízení a upravit rychlost závěrky, kompenzace clony a expozice, stejně jako ovládací prvky zvětšení a zaostření. Spoušť lze také spustit na dálku a obrázky lze geotagovat pomocí údajů o poloze z inteligentního zařízení.

V přehrávacích funkcích se nic moc nezměnilo a společnost Panasonic nadále nabízí software Silkypix jako konvertor surového souboru. Opakovaně jsme ukázali, že Silkypix produkuje soubory TIFF s nižším rozlišením než soubory JPEG přímo z fotoaparátu, takže jsme se přestali snažit používat. Vzhledem k tomu, že v době našeho přezkumu nebyl Adobe Camera Raw podporován FZ2500, převedli jsme soubory ARW.RAW z fotoaparátu do upravitelných souborů TIFF s RawTherapee, freewarovým převodníkem při vyhodnocování výsledků našich testů Imatest .

Výkonnost
Subjektivní hodnocení testovacích snímků ukázalo, že jsou podobné výsledkům, které jsme získali z jiných fotoaparátů Panasonic. Expozice byly přesně měřeny ve většině situací a zaznamenané snímky JPEG měly slušný dynamický rozsah pro senzor typu 1 palce plus dobrou věrnost barev. Saturace byla více zdrženlivá než ve většině digikamů a blízko úrovní v kamerách řady G.

Autofokus byl velmi rychlý, a to i při poměrně nízkém světle, ačkoli jsme zaznamenali malou ztrátu přesnosti při fotografování s nejdelší ohniskovou vzdáleností v noci v noci. Za jasných podmínek fotoaparát zpracoval podsvícené objekty dobře a rychle a přesně zaostřoval. Při fotografování nebo filmových klipech jsme nenalezli žádné problémy s moiré.

Zooming byl velmi hladký a kontrolovatelnější, než jsme očekávali pro digicam. Ačkoli je barel objektivu označen jako nastavení ohniskové vzdálenosti jako FZ1000, zobrazení na obrazovce může zobrazovat ekvivalent 35mm při zvětšování buď kroužkem na objektivu nebo pákou kolem tlačítka spouště.

Nalezli jsme nepatrné stopy vignetování v nejširším nastavení clony v rozsahu ohniskové vzdálenosti - ale pouze s důkladnou prohlídkou souborů RW2.RAW. Surové soubory zachycené v ohniskové vzdálenosti 8,8 mm vykazovaly viditelné zkreslení hlaveň, které se přemístily do nepatrného zkreslení pincushionu o 176 mm. Tyto odchylky nebyly ve formátech JPEG viditelné, takže se domníváme, že je použito zpracování ve fotoaparátu.

Objektiv trpěl změnami okrajů a rohů ve všech ohniskových vzdálenostech od nejširšího nastavení clony až po f / 5.6 a f / 8, kde byly sníženy rozdíly v rozlišení středu a okraje. Graf níže ukazuje výsledky našich testů Imatest v pěti ohniskových vzdálenostech, které jsme dokázali měřit.

 

Dlouhé expozice byly pro kameru vybaveny senzorem o průměru 1 palce a fotoaparát udržoval konzistentní úroveň jasu a kontrastu, protože citlivost byla zvýšena. Hluk byl zaznamenán při dlouhých expozicích podle ISO 3200 a podle ISO 25600 byl zcela viditelný jako granularita i celkové změkčení.

Ruční záběry pořízené v noci v systémech ISO 16000 a ISO 3200 ukázaly určité změkčení, ačkoli stabilizační systém nám umožnil střílet s rychlostí závěrky až 1/15 sekundy s ohniskovou vzdáleností 48 mm, což odpovídá 131 mm ve formátu 35 mm . Při ohniskové vzdálenosti 480 mm ekvivalentní, doba závěrky mezi 1/100 a 1/150 sekundami způsobila vysoké procento přijatelně ostrých záběrů v jasném venkovním osvětlení

Výkon blesku byl pro digitální fotoaparát lepší než průměr. Záběry byly mírně podexponované mezi ISO 80 a ISO 100, ale konzistentní a správné po zbytek rozsahu ISO. Záběry pořízené při dvou nejvyšších hodnotách ISO ukázaly vliv okolního osvětlení a změkčení, které jsou spojeny s vysokou citlivostí.

Výkon vyvážení bílé byl podobný ostatním fotoaparátům Panasonic, které jsme prohlédli. V automatickém režimu zůstal charakteristický teplý odlitek pod žárovkovým osvětlením, zatímco záběry pořízené v zářivkovém osvětlení a vestavěným bleskem fotoaparátu byly blízké přirozeným barvám. Manuální měření dodává neutrální barvy pod každým typem osvětlení a spoustou nastavení ve fotoaparátu.

Výsledky našich videozáznamů byly impozantní zejména při výběru dvou režimů 4K. Klipy pořízené v těchto režimech byly prakticky shodné s podobnými klipy zaznamenanými fotoaparátem G85 , který má větší snímač.   

Obě nahrávky MP4 a AVCHD měly podobné úrovně ostrosti pro filmové klipy FULL HD - a oba byly vynikající. Barvy byly také přesně zaznamenány a kontrast byl o něco vyšší než normální.

Systém automatického zaostřování (AF), který má výchozí průběh AF v režimu videosekvence, funguje dobře a vypadá, že je schopen rychle zablokovat a sledovat pohyblivé předměty poměrně důsledně. Při nahrávání s rychlostí snímků 25 fps byly však rychle se pohybující subjekty často rozmazané, ačkoli to bylo jen zřetelně viditelné v rámech chytá a zřídka zasahovaly do vnímání kvality filmu.

Vestavěné mikrofony dodávaly využitelné zvukové stopy, aniž by se zjevně rušily hluk kamery, i když byly poněkud citlivé na hluk větru. Filtr pro snížení větru je k dispozici a funguje stejně jako lze očekávat pro základní nastavení. Naše časové testy byly provedeny s 64 GB kartou, která je určena k nahrávání filmů ve formátu 4K. Zachycení zpoždění bylo skutečně zanedbatelné, bez ohledu na to, zda byly záběry předběžně zaměřeny. Doba snímání za snímku byla v průměru 0,3 sekundy bez záblesku pro tři snímky, po níž se fotoaparát krátce zastavil, když byly zachyceny snímky, což způsobilo zpoždění asi 0,6 sekundy, než bylo možné zaznamenat další tři snímky. Při blesku byly intervaly mezi snímky průměrně 1,8 sekundy.

Při přechodu na obrazovku, která ukazuje, že se soubory zpracovávají, odhadujeme, že soubory JPEG s vysokým rozlišením byly zpracovány téměř okamžitě, zatímco soubory RW2.RAW trvaly jen něco přes sekundy a páry RAW + JPEG trvaly 1,5 sekundy. Při výchozím nastavení automatické závěrky fotoaparát používal mechanickou závěrku při výběru souvislého snímání. V režimu vysokorychlostního nepřetržitého záznamu zaznamenal 101 snímků JPEG za 9,8 sekundy, než se rychlost zachycení zpomalila. To odpovídá rychlosti snímků 10,3 fps, která je pomalejší než zadaná rychlost.

Závěr
Poměrně velké rozměry a vysoké ceny značek digitálních zoomů s dlouhým zoomem je konkurují zrcadlovým APS-C kamerám, ačkoli schopnost používat vyměnitelné objektivy činí druhou univerzálnější. Kamery APS-C mají také větší senzory, což jim dává výhodu v zapisovatelném dynamickém rozmezí a při nízkém světelném výkonu.

Pokud jste připraveni pracovat s 1palcovým senzorem a potřebujete fotoaparát s pevným objektivem, který dokáže pokrýt téměř všechny vaše požadavky na film a film, je Panasonic FZ2500 zřejmým kandidátem. Pokud jde o video, je to skutečný krok od předchozího modelu a výrazně levnější než jeho nejbližší soupeř Sony RX10 Mark III.